Tip na zlepšení:

  1. Komunikujte!

Důležitá je komunikace se zákazníkem ve všech oblastech. Musíte se vžít do zákazníka, který neví co děláte nebo co chcete udělat nebo co jste už udělali. Nemá o tom přehled ba dokonce tomu ani nerozumí. Je potřeba se zákazníkem komunikovat to ve všech směrech – obchodních, technických, finančních, produktových. Často se pak děje situace, kdy zákazník neví, protože mu nikdo nic neřekl nebo dostatečně nevysvětlit a následně nastává konflikt a ukončení spolupráce.

  • Připravit, schválit, realizovat

V rámci procesů a řízení zakázky doporučuji jednoduchý proces. Připravit projekt s jasně definovanými kroky co udělá obchodník co udělá specialista a co udělá zákazník. To je podle mě naprosto klíčové. Často se bavíme o tom, co udělá agentura, ale už se nemluví co udělá zákazník. Jeho součinnost je přitom mnohdy klíčová. Zákazník Vás musí napojit do všech programů, abyste mohli sledovat dat. Musí Vám připravit informace o jeho firmě, zaměření, abyste měli přehled apod. Daný projekt musíte vždy si nechat schválit zákazníkem. Agentura navrhuje řešení a zákazník to schvaluje. Pokud to zákazník neschválí a nedá vám na to ok tak nemůžete pracovat. Zatím jste se totiž neshodli na řešení. Realizace je pak mnohem jednoduší. Máte připravený harmonogram a řídíte podle toho projekt. Se zákazníkem odškrtáváte dané kroky. Zákazník ví co budete dělat a je spokojení.

  • Interně sbírejte informace

Častá chyba dnešní agentur jsou dlouhosáhlé porady kde jsou tři oddělní sedí tam více jak 15 lidí a z porady je jen čas strávený v jedné místnosti. Porada by měla být o:

  • Sbírání informací
  • Kontrola splnění úkolů v daných projektech
  • Nastavení dalších úkolů v projektu do další porady

V případě, že u Vás porady nefungují vůbec tak musíte chodit skrz firmu a oslovovat dané specialisty konkrétně.  Informace, které Vám dají musí být přesné a musíte je pochopit, abyste je případně mohli prezentovat zákazníkovi.

  • Choďte pravidelně k zákazníkovi

Vytvořte si vztahy. Dělejte svojí realizační práci výborně a výsledky prezentujte zákazníkovi. Bude mít jistotu Vašeho zájmu a oporu ve Vás jako k partnerovi, který se mu stará o byznys. Systém práce je v tom, že pro zákazníka připravíte projekt a on ho schválí. Poté ho realizujete a následně prezentujete výsledky. Tím vytvoříte nebo upevníte vztah. Lépe se Vám pak bude prodlužovat smlouva a nebo dělat cross selling produktů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *