Kdo je spokojený zákazník? Jak takový zákazník vypadá? Co je k tomu potřeba? Umíme udělat každého zákazníka spokojeného? Měli bychom udělat všechny zákazníky spokojené?

Spokojený zákazník není jen ten, který dostane výsledky nebo ten komu kampaň spolupráce udělá zisk a on něco vydělá. To se mýlíte. To jste jen udělali službu, na které jste se dohodli a za kterou vám zákazník zaplatil. Jeho spokojenost, ale sahá mnohem dál. Často na to lidé zapomínají. Mají vynikající specialisty, kteří umí doručit výsledky a zákazník vydělá, ale to neznamená spokojenost. Bude rád, že se kampaň povedla, ale co ho to stálo starostí a stresu.

Jakou daň taková spolupráce měla. Zákazník ze spolupráce zestárl o 5 let a vyrostli mu šedivé vlasy. Aby byl zákazník spokojený musí fungovat spolupráce komplexně a výsledky jsou jen jedna část.

Dle mého názoru by měl být na konci zákazník spokojený s:

  • Komunikací s obchodníkem
  • Komunikací se specialistou
  • Realizací projektu
  • Informovanosti a jasných úkolů
  • Přehlednosti projektu
  • Řešením komplikací, které nastali
  • Rychlým začátkem spolupráce
  • Zájmem všech o zákazníka, jeho byznys.
  • Výsledky
  • Forma spolupráce

Toto jsou podle mě základní atributy spolupráce na základě, kterých zákazník hodnotí spolupráci. Je potřeba se zamyslet, jestli umíte tuto službu doručit a v jaké kvalitě na stupnici od jedné do deseti. V průběhu spolupráce se nám také může stát, že zákazník začne měnit kroky – postup, který jste si sním předtím stanovili a tady pak nastává krizová situace. Nelze ho odmítnout, ale zároveň nelze jen tak měnit domluvený postup. Zde by měl přijít konzultant nebo obchodník, který zákazníkovi je schopen velmi slušně vysvětlit, že projektový plán je připravený, ale že se pokusí se tam daný krok zařadit. Mělo by pak být prioritou obchodníka, aby to interně prosadil a domluvil se na změně realizace s daným specialistou. Spokojeného zákazníka poznáte tak, že Vám věří. Může se na Vás obrátit. Dává vám interní informace a vyhledává spolupráci s Vámi. Hledá způsoby, na jaké projekty by s Vámi spolupráci rozšířil, protože se mu s vámi dobře spolupracuje.

Když něco slíbíte tak to dodržíte. Ne jako většina, kteří dělají domluvené věci pozdě nebo vůbec a čekají, že se na to nepřijde. Vždy se na to přijde a je to situace, která podrývá veškerou důvěřivost. Potřebujete nutnou dávku komunikačních schopností, abyste mohli zákazníka udělat spokojeného. Měli byste chápat proces, který běží u zákazníka a u Vás. Umět předvídat situace, které mohou nastat je dobrá vlastnost a kdo jí umí nedostává se do krizových situací tak často. Umí jim předcházet. Každého zákazníka nelze udělat spokojeného. Vždy se najde někdo, kdo bude nespokojený a nebudeme chápat proč je nespokojený a co ho k tomu vede. Co, ale můžeme udělat je přistupovat ke každému zákazníkovi tak, abychom pro něj udělali maximum a mohl z něj být spokojený zákazník.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *